TROBADA AL PRIORAT

5 d'abril del 2009

Text i fotos: Santi Anglès

A les comarques de Tarragona, com tots sabeu, cada primer diumenge de mes portem a passejar el nostre Citröen. Diumenge 5 d'abril vam fer una sortida per la comarca del Priorat, que va resultar molt bonica i paisatgísticament força interessant.
Ens vam trobar a les 9h del matí a La Selva del Camp, un grup de 6 vehicles, format pel nostre sabi en mecànica en "Salvi" i la seva senyora, amb el seu 2cv beige que té en perfecte estat de revista, com no podia ser menys.
Tot i sent una trobada a Tarragona aquesta vegada ens va visitar en Quim de la Llista, amb el seu Dyane groc,i la seva dona Mª Àngels i els seus dos fills, en Quim ens va dur també una germana seva vinguda des d'Àustria, cosa que dóna un toc internacional a aquestes sortides. D'Igualada ens van visitar també en Salvador Amat amb el seu 2cv de colors llampants, i únic en disseny, juntament amb en Toni Pallares i Ingrid Ushell que van venir amb un 2cv de color groc que feia goig de veure. També va venir en Joaquim i la seva filla que ja es va fent gran, i cada vegada li agrada menys fer sortides amb gent que no és de la seva edat, cosa que podem comprendre perfectament. Aquesta vegada el que us escriu, Santi, va venir amb el Mehari verd de la seva companya Dolors.
Tots plegats vam sortir cap al Priorat, passant per Alforja, Les Ventes, fins Escala Dei, on vam esmorzar, i després vam anar a visitar La Cartoja, on vivia el Prior, que dominava els set pobles del Priorat històric, i d'aquí li ve el nom de Priorat. Ja us podeu imaginar com devia viure el prior, set pobles treballant per ell.
També vam aprofitar l'avinentesa per visitar un museu de l'oli i un petit celler amb eines del camp i de l'elaboració històrica del vi. En aquest punt es van acomiadar de nosaltres en Joaquim i en Salvador Amat, per retornar a casa seva ja que no els era possible efectuar tota l'excursió que hi havia programada.
La resta vam agafar de nou els nostres vehicles, i sota un sol fantàstic vam anar atravessant el Priorat fins la Vilella Baixa, poblet al costat del riu que dóna goig de veure, i de la Vilella vam anar en direcció a Cabassers. A mig camí el riu Montsant ens va deleitar amb un petit salt d'aigua cristal·lina que donava goig de veure.
Una vegada a Cabasses, vam entrar al bosc fins arribar a l'ermita de la Foia, un lloc ple d'arbres d'una ombra espectacular, amb unes fonts de dolls generosos i amb ametllers salvatges florits, que ens oferien un espectacle primaveral difícil de superar.
Allí vam dinar, en un lloc habilitat per fer foc, amb taules i bancs per dinar, aixopluc per si plou i fonts per tot arreu. Com podeu suposar cadascú es portava el dinar, i entre tots vam compartir el menjar i dolços que ens va portat la Dolors i la Íngrid. Després de dinar la sobretaula es va allargar fins a mitja tarda. Finalment vam anar recollint desfent el camí que havíem fet fins a casa.
Va ser un dia sencer compartint l'amistat d'una afició senzilla i agradable, i així esperarem la propera trobada, per tornar a trobar-nos i de nou parlar del que sembla que no té mai fi, la història dels Citröens 2 CV.